keskiviikko 21. marraskuuta 2018

Markkinointiviestintä: Mediakanavat murroksessa - Missä kanavissa nähdyt mainostajat muistetaan parhaiten?

Monikanavaisuudella ja digitaalisuudella on suuri merkitys tämän päivän mediaympäristössä:

Mainonnan spontaani muistaminen on kiinnostavaa, koska se on yksi tapa mitata mainonnan toimivuutta. Mainonnan spontaani muistaminen kertoo,  mitkä mainokset ja mainostajat ovat jääneet kuluttajien mukaan mieleen parhaiten.

Suomalainen muistaa spontaanisti keskimäärin 7,7 mainostajaa viikon ajalta
- Naiset muistavat spontaanisti useampia mainostajia kuin miehet.
- Varttuneemmat muistavat spontaanisti vähemmän mainostajia kuin nuoremmat.

Markkinointiviestinnän määrä on vähentynyt vuodesta 2010 lähtien

Vuonna 2016 tehokkain kanava oli osoitteeton suora.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti