maanantai 19. helmikuuta 2018

Myymäläesillepanon analysointi, tehtävä 26.1 (Miia)



- Kuvan hyllyesillepano on The Body Shopin myymälästä (kuvahaku).
- Esillepanon teemana on joulu. Esillepano on onnistunut, mutta tuotteet voisivat olla jouluisempia.
- Kampanjatarjouksena on, että yhden vartalovoin saa hintaan 6€, kaksi saa hintaan 11€, kolme hintaan 15€ ja neljä 18€.
- Värejä on käytetty tarpeeksi, eikä niitä ole liikaa. Erityisesti punaiset tuotteet kiinnittävät huomion, koska niitä on muita enemmän.
- Punaisia tuotteita voisi olla vähemmän ja tuotteet on sommiteltu symmetrisesti. Joidenkin tuotteiden välit ovat kuitenkin isommat kuin toisten, joka pistää silmään.
- Käyttöyhteysperiaatteen näkökulmasta tuotteista on tehty paketteja, joiden hinta on halvempi, kuin yksittäisten tuotteiden. Esimerkiksi suihkugeeli ja pesusieni liittyvät toisiinsa oleellisesti.
- Hintamerkinnät ovat esillä selvästi oikeissa tuotteissa ja esimerkiksi punainen väri korostaa kampanjahintoja.



- Kuvan pöytäesillepano on Pentikin myymälästä (kuvahaku).
- Esillepanon teemana on kevät. Esillepano on todella onnistunut, sillä tuotteet viittaavat vahvasti kevääsen.
- Esillepanossa on käytetty lähiväriharmoniaa ja värit sopivat yhteen todella kauniisti. Erityisesti kirkkaan pinkit tuotteet kiinnittävät huomion. Värejä ei ole liikaa, vaan juuri sopivasti.
- Tuotteet on sommiteltu todella hyvin. Esillepano ei ole tylsän näköinen, koska tuotteet on sommiteltu epäsymmetrisesti.Tuotteita ei myöskään ole liikaa.
- Käyttöyhteysperiaatteen näkökulmasta kyseiset tuotteet houkuttelevat asiakasta sisustamaan. Tuotteet eivät muuten liity toisiinsa.
- Hintamerkinnät eivät ole esillä selkeästi. Toisaalta tämä saattaa olla myyntikikka, jolloin asiakas ei "säikähdä" kalliimpia tuotteita, vaan menee tutustumaan niihin helpommin.



- Kuvan seinä/hyllyesillepano on Dinskon myymälästä (kuvahaku).
- Esillepanon teemana on syyskengät. Tämän huomaa nilkkureiden määrästä sekä kenkien materiaalista, jotka hylkivät vettä. Esillepano on todella onnistunut.
- Värejä on käytetty tarpeeksi, eikä niitä ole liikaa. Erityisesti ruskeat nilkkurit kiinnittävät huomion. Kengät olisi voitu asetella myös esimerkiksi tummimmista vaaleimpiin.
- Tuotteet on sommiteltu symmetrisesti ja eri päin olevat kengät kiinnittävät enemmän huomiota, kuin suorassa olevat kengät. Näin asiakas näkee heti ovatko kengät mieleiset.
- Kenkien viereen voisi asetella myös kenkienhoitotuotteita, kuten kosteudensuojasuihketta.
- Hintamerkinnät eivät ole esillä selvästi, lukuun ottamatta pöytäesillepanon huomiota herättävää hintakylttiä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti