maanantai 12. helmikuuta 2018

Myymälän vaikutelma ja mistä se tulee (Pia)


1. Mihin seikkoihin kiinnität huomiota kun menet kauppaan tai liikkeeseen ensimmäisen kerran?
- Kiinnitän huomiota erityisesti kaupan tai liikkeen siisteyteen sekä ulkonäköön (esimerkiksi väreihin, sisustukseen ja esillepanoihin).

2. Millainen liike antaa hyvän vaikutelman?
- Hyvän vaikutelman antaa liike, jonka ulkonäön ja houkuttelevuuden eteen on tehty selvästi töitä. Myös ystävälliset asiakaspalvelijat antavat hyvän vaikutelman.

3. Mihin kiinnität myyjissä tai henkilökunnassa huomiota, kun menet asioimaan uuteen paikkaan?
- Kiinnitän huomiota siihen tervehditäänkö minua, hymyilevätkö myyjät, myyjien tai henkilökunnan työasuihin sekä ystävällisyyteen.

4. Mitä mieltä olet henkilökunnan yhtenäisestä pukeutumisesta?
- Mielestäni henkilökunnan yhtenäinen pukeutuminen ei ole kovin tärkeää. Tärkeämpää on työasujen siisteys sekä asiallisuus.

5. Mitkä asiat vaikuttavat myymälän ilmeeseen?
- Myymälän ilmeeseen vaikuttavat toisiinsa sopivat värit sisustuksessa, valoisuus ja tilan käyttö sekä kalusteiden hyvä kunto.

6. Mitkä seikat tai elementit ovat erityisen vaikuttavia ja tärkeitä sinusta?
- Kaikista tärkeintä ovat ystävälliset ja ammattitaitoiset asiakaspalvelijat. Vaikuttavia seikkoja ovat mieleenjäävät iskulauseet ja mainokset sekä myymälän kaunis sisustus.

7. Millaiset asiat luovat myymälässä tunnelmaa?
- Tunnelmaa myymälässä luovat valaistus ja värien luoma harmonia.

8. Millaiset ovat hyvät kalusteet (millaisia ominaisuuksia niillä on)?
- Hyvät kalusteet sopivat toisiinsa. Esimerkiksi valkoiset kalusteet luovat myymälään valoisuutta. Hyvät kalusteet ovat myös kestäviä.

9. Millaiset ovat hyvät hintamerkinnät ja minne ne tulisi sijoittaa?
- Hyvät hintamerkinnät ovat selkeitä ja huomiota herättäviä. Niiden tulee myös olla selvästi esillä oikean tuotteen lähellä.

10. Millaiset on hyvät opaskyltit minne ne tulisi sijoittaa?
- Hyvät opaskyltit ovat selkeitä, helposti huomattavia ja selkeästi esillä. Oikea opaskyltin paikka riippuu siitä, millainen opaskyltti on kyseessä. Jokaisen opaskyltin on kuitenkin oltava siihen liittyvän toiminnan lähellä.

11. Millainen on hyvä mainonta myymälän sisäpuolella?
- Hyvä mainonta myymälän sisäpuolella on huomiota herättävä, siisti ja selvästi esillä.

Kuvassa asiakaspalvelijalla on siisti asu



Kuvan myymälä on siisti, tilava ja esillepanot ovat hyvin tehtyjä



Kuvan esillepano on visuaalisesti kaunis. Värit soveltuvat hyvin yhteen.



Kuvan hintakyltti on hyvin esillä

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti