- Haluan oppia toteuttamaan tuotteen, tuoteryhmän tai palvelun esillepanon tai kampanjan.
- Haluan oppia ylläpitämään ja seuraamaan esillepanon tai kampanjan ilmettä.
- Haluan oppia tuottamaan asiakasinformaatiota.
2. Millainen on houkutteleva ja hyvä myymälän sisäänkäynti? Hae kuvia sisäänkäynneistä ja analysoi niitä.
- Hyvä myymälän sisäänkäynti on siisti, hyvin sisustettu ja huomiota herättävät (värikkäät) tuotteet ovat etusijalla.
3. Mitä tarkoittaa myymälän asiakaskierto? Suunnittele omalle myymälällesi toimiva pohjapiirrustus, jossa huomioidaan asiakaskierto.
- Myymälän asiakaskierto tarkoittaa järjestystä, jossa asiakkaat kulkevat ympäri myymälää. Asiakaskiertoon vaikuttavat houkuttelevien tuotteiden paikat.
4. Mikä on myymälän paras myyntipaikka? Mitä tuotteita siihen laitetaan?
- Myymälän paras myyntipaikka on suoraan oven edessä. Siihen kannattaa laittaa uutuustuotteet.
5. Mitä tarkoittaa kohtaamisjärjestys?
- Kohtaamisjärjestys tarkoittaa sitä, mitä asiakas näkee ensimmäisenä ja viimeisenä kun tulee sisälle myymälään.Uusimmat tuotteet ovat yleensä ensimmäinen asia, mitä asiakas näkee sisään tullessaan. Myymälässä voi seuraavaksi olla esim. ale-tuotteet ja tuotteet, jotka ovat olleet jo aikaisemmin liikkeessä. Kun asiakas tulee kassalle, se on yleensä viimeinen kohtaaminen.
6. Millainen on suunnitelmallinen esillepano?
- Esillepanon vaiheet on kirjattu ylös ja toiminta on suunniteltu tarkasti. Myös erilaisia esillepano vaihtoehtoja on mietitty.
7. Mitä esillepanoja myymälässä hyödynnetään?
- Myymälässä voidaan hyödyntää esimerkiksi vesiputous sommittelua, kolmiosommittelua, tuplaesillepanoa, epäsymmetristä sommittelua ja symmetristä sommittelua.
8. Hae kuvia netistä esillepanoista (5 kpl) Liitä ne omaan blogiisi.



Ei kommentteja:
Lähetä kommentti